Dezvoltă brandul într-un mod sănătos! Încurajează angajații să comunice ceea ce cred despre brandul tău în interiorul companiei!

Comunicarea este foarte importantă pentru fiecare aspect al vieții și pentru fiecare domeniul de activitate.

Pentru că suntem oameni, de cele mai multe ori în acest proces uzăm de cuvinte. Dezvoltarea canalelor de comunicare ne ușurează într-un fel anume acest proces, însă uneori ne pune și în încurcătură.

Pentru că azi nu vreau să abordez subiectul comunicarii în general, am să mă aplec asupra comunicării care poate ajuta brandul tău chiar din interiorul companiei.

Cuvîntul prioritar este GRIJA. Brandingul și marketing-ul se face ținând cont cu maximă prioritate de acest cuvânt. La fel și comunicarea.

Să zicem că tu, antreprenor cu state vechi și ceva angajați vrei să-ți dezvolți un brand. Acesta presupune mult efort de comunicare, de imagine, de promovare și de obicei acest efort îl faci cu costuri mari, orientate în afara companiei, pentru publicul tău țintă.

În acest areal pui în practică diferite strategii, încerci diferite rețete, măsori rezultate, recalibrezi din mers, și în final faci efortul de a fi cumva cunoscut și mereu actual în mintea publicului tău. Numai că aici vorbim de un public larg.

Totuși vreau să-ți spun ceva si crede-mă, sunt cât se poate de sincer și onest. Principalul tău public, care te vorbește de bine sau de rău, sunt cei care-ți sunt cel mai aproape, mai exact angajații care lucrează la tine. O fac pe ascuns, pe față, în interiorul companiei, în afara ei.

Este o realitate care te încurajez să o abordezi creativ, fără temeri și cât se poate de sincer și fără resentimente... Iată de ce îți spun acest lucru. Pentru a da crezare înțelepciunii populare și anume rufele se spală în familie, în cazul în care nu ai un specialist în comunicare în interiorul companiei care să culeagă datele într-un mod oficial de la partenemrii tăi angajați, creează tu un canal de comunicare prin care să dai posibilitatea partenerilor tăi angajați să-ți spună ce gândesc despre tine, despre companie, despre politica de comunicare, despre produse și servicii etc.

Dacă crezi ca și mine că cea mai importantă resursă este omul și timpul lui, atunci este momentul să valorifici această resursă ascultându-l.

Poți face minuni pentru dezvoltarea brandului tău chiar din interiorul curții tale. Doar nu, prima dată faci curățenia de primăvară în curtea ta și apoi în afara ei!

Fă un grup privat administrat de tine, cu ajutorul căruia să comunici. Invită-ți angajații să se alăture ție, pune întrebări, solicită raspunsuri, dar nu obliga să le primești.

Ce poți rezolva procedând așa? În primul rând creezi un mediu deschis, cu angajați care vor înțelege că informațiile nu trebuie discutate pe la colțuri, ci de față cu toți. Totuși nu te aștepta/minți să nu se întâmple și altfel!

În altă ordine, vei afla care este pulsul companiei tale și cum să rezolvi problemele apărute în interiorul ei. Dacă vezi minciuna, o poți combate. Dacă observi confuzie acolo unde nu trebuie să fie, poți clarifica. Dacă primești aprecieri, înveți să le primești.

Chiar și acestea sunt parte din brandul tău. Dacă știi să le recunoști ca oportunități , vei ști mult mai bine cum să construiești un brand frumos.

De accea am spus mai sus că totul se face prin influiența cuvântului GRIJĂ. Nu cu falsitate, ci cu sinceritate și onestitate se construiește ceva frumos și durabil. Chiar dacă mai apar greșeli în acest drum, din ele putem învăța pentru a face mai bine în viitor.

Cea mai bună strategie de branding/marketing și comunicare este GRIJA!

Nu îți crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreținut și ușor de depistat. Horatiu Mălăele

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Testul de personalitate JUNG. Află cele 16 tipologii de personalitate.

Din nimic a luat nastere Universul?

Puţin despre alergare!

Cadoul

Indiferenţa doare