Virusaţi de filosofia consumului

Să nu ne minţim! Bună parte a acestei planete, mai ales noi cei din lumea capitalistă suntem virusaţi de  filosofia consumului: "Eşti fericit când ai, când cumperi...!" Să fie acesta un adevăr?

Personal cred altceva şi sunt recunoscător că nu sunt atins de acest virus! A cumpără şi consuma nu este totuna cu starea de bine! Consumatorul în general se bucură de un produs până în momentul când acesta începe să-şi piardă din valoare! Sursa bucuriei consumatorului este finită! 

La polul opus, stă omul care priveşte pasiv la tot acest freamăt al cumpărătorului, la felul în care acesta se bucură de efemer! Este omul care trece dincolo de material, care găseşte un izvor al stării de bine nu în ceea ce cumpără, ci în ceea ce contemplă! Bucuria acestuia din urmă poate fi nesfârşită, dacă hrăneşte în fiecare zi nu simţul tactil şi vederea, ci omul lăuntric, cu ceea ce este nesfârşit!

Altfel spus, consumatorul virusat se bucură de o realitate până ce aceasta s-a consumat, devenind finită! În schimb, cel ce contemplă se bucură chiar dacă o ţintă cognitivă a fost atinsă. Se bucură pentru că a găsit răspuns şi pentru că va avea o motivaţie internă de a trece la următoarea ţintă! Aceasta este o bucurie aparte, hrănită din altă sursă, capabilă să dureze o viaţă întreagă!
...
Ioan Vasilescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Testul de personalitate JUNG. Află cele 16 tipologii de personalitate.

Viaţa, un adevărat laborator de situaţii în care te adaptezi

Cele mai obișnuite tehnici de manipulare folosite de specialiști sau nu, ieri și azi

Argumentul ontologic pentru existența lui Dumnezeu

Ce a funcționat bine în aceste zile fierbinți de toamnă?